De geefmomenten komen er weer aan! Maak samen met WOT! Promotions wezenlijke impact. ‘Zorg dat jouw boodschap echt overkomt en beklijft’, zeggen Edwin Bouman (58), Danielle de Jong-Groeneweg (38) en Corné Stolwijk (23). ‘Jouw klanten, medewerkers en relaties zijn het waard.’ Want zeg nou zelf. Wat is leuker om te krijgen: een bloemenbon of een mooie bos bloemen? En dan niet zomaar een bos bloemen. Daar zit een sierlijk lint omheen in de kleuren van jouw bedrijfslogo, met daarbij een persoonlijk kaartje voor de des betreffende ontvanger. Nu is WOT! geen bloemist, maar dit illustreert wel waar ze zo in uitblinkt. WOT! tovert tastbare communicatie om tot een persoonlijk en origineel staaltje maatwerk. A small gesture with massive impact.
Oranjekoorts
De Oranjekoorts zal ons weer bevangen deze zomer’, trapt een enthousiaste Edwin af, sinds 1997 eigenaar van een super creatief bedrijf met bakken marketing- en grafische kennis in huis. ‘Natuurlijk gaan we veel medailles winnen. De EK en de Olympische Spelen zijn trouwens échte geefmomenten. Net als de bouwvakvakantie overigens. Dan wens je je klanten en personeel op een opvallende, originele manier een prettige zomervakantie.’ Maar WOT! biedt veel meer.Wat dacht je van een customizede kerstbal voor in de boom straks? Met jouw vrachtwagen, meubelstuk of sportdrink aan een haakje? Er zijn oneindig veel mogelijkheden om loyaliteit een gezicht te geven of een thema of introductie van een product te promoten. ‘Denk ook aan andere speciale dagen, zoals de Dag vande Schoonmaker op 14 juni en de Dag van de Chauffeur op 12 december’, tipt Daniëlle,accountmanager, bijna drie jaar in dienst. ‘Daar mag je als ondernemer met aandacht voor jouw mensen niet aan voorbijlopen.’

Hippe drinkware
WOT! bedenkt, creëert en levert tastbare communicatie. Tien medewerkers denken graag met je mee. Accountmanager Linda Slachter (53), medewerker van het eerste uur, moet hier trouwens ook genoemd worden. Ze maakt al 25 jaar onderdeel uit van het WOT! team dat jouw boodschap vertaalt op een manier waar je zelf nooit opgekomen zou zijn. WOT!, ooit begonnen met het voorzien van producten van een logo, is intussen uitgegroeid tot een specialist in het leveren van customized producten in jouw huisstijl. Om op te vallen en het verschil te maken.Kies bij voorbeeld voor een unieke mailpack (brievenbuspost) met ijslolly’s, voor het maken van een zomerse cocktail of mocktail. ‘We leveren ook hippe drinkware’, vertelt Corné,accountmanager en sinds dit jaar werkzaam bij WOT!, ‘en we hebben een uitgebreide rangeaan drinkspullen in het assortiment, zoals The Powercup drink bottle, binnenkort ook leverbaar in de stalen thermosversie’.
Uitnodigende showroom
‘Verder zie je dat het thema duurzaamheid steeds meer in opmars is’, merkt Daniëlle op. ‘Producten moeten lang meegaan en recyclebaar zijn. Ook daar komen we met interessante concepten.’ De showroom staat vol met mooie en originele spullen, waar onder ook zeer gewilde travel goods, pc en telefoon gerelateerde spullen. Teveel om op te noemen. Elke klant is anders, elke doelgroep ook, maar WOT! maakt van elk geefmoment een blijvende herinnering.‘Niet erg als de klant het zelf nog niet weet, want we bieden genoeg inspiratie om samen tot het beste resultaat te komen’, licht Corné toe. ‘Vooral ondernemers hebben het druk met hun onderneming, het verkoopproces staat voorop. Wij maken ze bewust van de waarde die hun klanten en medewerkers voor ze hebben.’
Commerciële waarde
Met WOT! kun je alle kanten op, maar wees er op tijd bij. Producten moeten natuurlijk ook nog gemaakt worden. Dus ga nu al met WOT! in gesprek. ‘Je kunt online van alles bestellen bij aanbieders, maar makkelijk teleurgesteld worden’, legt Edwin uit. ‘Er is niemand die met je meekijkt. Dat doen wij wel. Daarom zien we online merchandise niet als concurrentie. Klanten die één keer bij ons bestellen, doen dat nooit meer online. Een pen is niet zomaar een pen. Is dat wel de pen voor jóu? Wil je ermee strooien op een promobeurs of wil je dat die pen echt indruk maakt? Deze vraag doet er commercieel gezien toe.’ ‘We pakken ook graag het huisstijlboek van de klant erbij’, reageert Daniëlle. ‘Daarmee ontstaat het echte maatwerk.Zo kunnen we als team al aan de slag gaan met wat jouw bedrijf uitdraagt in haar boodschap. Als op de eerste werkdag van jouw medewerker meteen een welkomstpakket klaarstaat met een drinkbeker met zijn eigen naam erop plus een notitieblokje, hoe welkom voelt die medewerker zich dan, denk je? Ik zou het wel weten!’
De klassieke pen
Edwin is een vakidioot die zich in product en marketing blijft verdiepen. Niet raar dat hij aan het eind van het gesprek terugkomt op de klassieke pen, een product met veel meer impact dan je zou denken. ‘Een pen kent gemiddeld zeven eigenaren’, zegt hij. ‘Je laat hem ergens slingeren en iemand anders pakt hem weer op. Met een geringe investering van duizend pennen hebben uiteindelijk zevenduizend mensen de pen in bezit gehad. Daar staat dan wel jouw bedrijfslogo op. Vat je ‘m?’